Noutăți

Ce este și ce impact are personal branding-ul

Personal branding aproape că nu are corespondent în limba română. Marca proprie, vocea afacerii, interfața principală… pe scurt, aș spune că personal branding ești tu și tot ce derivă din interacțiunile pe care le aduci din zona personală în cea profesională. Așa cum fiecare dintre noi este unic, la fel și brand-ul personal este întotdeauna structurat pe o tipologie aparte.

Personal branding-ul, nepotul brandului

Manualele de marketing vorbesc despre branding ca fiind un proces prin care se construiește și promovează o afacere, percepția consumatorului și răsunetul pe care îl generează acel produs ori serviciu. Derivat din brand, personal branding-ul este depozitul de experiențe personale și profesionale pe care tu le-ai acumulat. Construit în jurul a ceea ce ești tu, vorbește despre valorile, expertizele, competențele, interesele și rezultatele tale. Drept pentru care, te automarketezi și te construiești ca fiind un brand cu potențial de reușite. În acest caz, este nevoie de timp și încredere în forțele proprii pentru a clădi fundația, a dezvolta proiectul și a-ți menține reputația pe o piață în continuă schimbare.

Etape de construcție ale brand-ului personal

La fel ca în cele mai multe situații din viața noastră, totul debutează cu noi înșine. Iar aici intervine nevoia de efort, dedicare, focusare, implicare și multă muncă. Însă calea spre rezultate sigure este autocunoașterea și redarea a ceea ce ești cu trasparență și deschidere. Imaginează-ți că ești un produs și că furnizezi cele mai prețioase informații despre acesta. Păstrează autenticitatea și definește clar care este mesajul pe care vrei să îl transmiți. De departe, identitatea verbală trebuie să fie cheia pentru un personal branding persuasiv și cu notorietate.

Specialiștii britanici spun că pentru a avea un personal brand convingător este nevoie de propria analiză SWOT. Analizează-ți punctele forte și canalizează-te pe acestea, iar pe cele slabe, exploatează-le și transformă-le în ceea ce crezi că te ajută. Fă o triere aspră a propriului brand și concluzioneză care sunt butoanele pe care trebuie să apeși pentru a fi ceea ce își doresc clienții tăi. În plus, nu te analiza prin prisma joburilor anterioare sau a studiilor absolvite – deși acestea sunt parte din brandul tău – ci fă un inventar centralizat al abilităților pe care le-ai dobândit în urma acestor experiențe. Pune preț pe certificări, premii, calificări; acestea sunt cele care diferențiază indivizii, caci clienții nu îți vor cere CV-ul, ci vor dori să primească cea mai bună experiență pe care le-o poți oferi.

Plan de atac pentru personal branding

Rămâi conectat la secolul tehnologiei și folosește cele mai potrivite instrumente pentru a te promova. Deși există o multitudine, alege cu ajutorul unui consultant bine pregătit canalele de distribuție adaptate la brand-ul tău personal: social media, website, content marketing, e-mail marketing, public speaking, networking, participrea la evenimente etc. Multe dintre acestea sunt un „must”, însă dacă vei dori să începi cu toate concomitent, este posibil să devină descurajant. Fă-ți o strategie clară și caută o agenție creativă care să te îndrume, astfel încât toată energia ta să fie focusată pe obiective, ci nu pe fiecare etapă procedurală.

Viziune, misiune, valori, mesaje

Construiește sondaje și teste prin care să ai o imagine reală a potențialilor clienți. Acesta este pasul primordial pentru a începe munca propriu-zisă. E extrem de important să îți cunoști interlocutorul pentru a-ți putea adapta limbajul cu scopul de a te face înțeles.

Încearcă să devii profitabil pe lângă vandabil! E important să nu te abați de la scopurile stabilite; fii clar în promovarea ta și împachetează într-un ambalaj pretențios ceea ce știi să furnizezi, fără să omiți concentrarea pe profunzimea conținutului.

Importanța brand-ului personal

La nivel micro și mediu, de cele mai multe ori, business-urile au în spate un personal brandic care nici nu este definit. Însă există, iar fără de acesta activitatea nu ar mai funcționa. Gândește-te la inevitabila asociere dintre Steve Jobs și Apple. Sunt două elemente de brand interdependente care nu ar fi ajuns aici fără personal branding. La fel se întâmplă și cu Elon Musk sau Richard Branson, unii dintre antreprenorii care au construit business-uri colosale definite prin personal branding.

Încrederea clienților, bonitatea, valoarea produsului/serviciilor înseamnă un business valoros construit pe personal branding; iar asta este despre încrederea care vinde.

Call Now Button